четверг, 23 сентября 2021 г.

Россия Қримни босиб олишининг технологик оқибатлари Ўзбекистонга нега зарар берди?.

Россия Қримни босиб олишининг технологик оқибатлари Ўзбекистонга нега зарар берди?. Украина билан бўлган савдо алоқаларини узиш, Россияга бераётган зарарига шерик бўлиш, Ўзбекистонга қимматга тушди . Украина бизсиз ҳам иқтисодини кўтара олмоқда. Лекин Россиянинг Украина ва Ўзбекистонсиз хеч қандай кучи йўқ. Биз бугун битта соха, Темир йўллари чўкаётган Россия ва Ўзбекистонни мухокамага олдик. Хаттоки, хозир темир йўл учун керакли бўлган вагон ва локомотивнинг харакат килдирувчи механизимларини янгилашга ва этарли, сифатли ишлаб чикаришга кувватиям йўқ.... Россия бу механизимларни Хитойдан импорт килиб хам ўринини, тулдира олмаяпти. Темир йўл, Россия иктисодининг 65% сохасиning юкини ташийди Бу соха, якин йилларда тулик банкрот ёки кайта тузилган янги структура ва стратегияга эга булади. Узбекистон темир юллари Россиядан урнак олиб ишлайдиган ташкилот. Росся эса, Украина заводларисиз хеч ким эмаслигини ва барча макталган технологиялар аслида Eвропа давлатларида 1970 йилдан кейин ишлатилмай чикитга чикарилиб ташланган эски технология. Эски технология билан килинаяпган ишлар эса ута киммат ва сифатчиз. Бунинг окибатида эса Россия темир юллари йилига милиардлаб зарар кураяпти. Бу маьлумотлар сирли маьлумот эмас хаммаси очик. Базалардан олинган пропоганда, асл стагнация сабаби каер эканлигини курсатмайди Ўзбекистонда нимага ташиш киммат? Нимага темир юyл чиптаси киммат? Сабаби Россия Хитойдан импорт килаетган нарсани "Маде ин Руссиа" этикеткаси билан Узбекистонга 4 баробар кимматга сотаяпти. Рус огасига содиклик ва куллик мулозамат. Xатто СССР пайти хам, Узбекистон русларга бунчалик кул бумаган эди. Узбекистоннинг олган ташки карзининг структурасига каралса жуда куп кисми Темир йўл сохасига тегишли, улар нима қиляптилар? Ахоли жон бошига ва иктисод хажмига нисбатан, дунёда энг оз микдордаги вагон парки ва бор давлатлар ҳам бизлармиз. Бор вагонларнинг ярми ишга яроқсиз. Ташки экспортга чиқа олмайдиган. Хусусий вагонларни сотиб олишни ёки сотишни ширкатларига, хусусий шахсларга рухсат бермаслик ахмоқликдир. ( Ш.М куёви ёки жиянига рухсат берилгани хисоб эмас) Имкони бўлган инсонга мустакил равишда вагон сотиб олиши ва сотиш рухсати бўлиши керак. Германия ёки Грузия атрофида денгиз бўла туриб инсонларга, ширкатларга , кема ёки яхта сотиб олмайсизлар дейиш қанчалик ахмоқлик бўлган бўларди. Хатто Ўзбекистонликлар Германиядан яхта ва кемалар сотиб олиб фойда кўришмоқда. Махсулот кимники эканлики ҳам мухим эмас. Ўзбекистон Хокимияти монополист ташкилотлар орқали 1 долларлик махсулотни давлат номидан қарз олиб 4 долларга бошка давлат орқали киритишмоқда. Халқимиз мажбурятдан, танлаш имконисиз, тан нархи 1$, устига монополистлар қўйган 4 $ ҳам беришга мажбур бўлмоқда. Хокимият ўз халқини талон қилиш механизмини яратмоқда. Бу хойинлик ва босқинчиликдир! Россия хозирги кунда ўзини вагон билан таминлай олмаган вазиятда, у эрдан кирага олинган вагонлар бахонасида бюжетга катта зарар берилмоқда. Бу хақда Шавкат Мирзиёев айтилишига роман, билиб туриб, атайин вагон заводи ташкил қилишга рухсат бермади. Мақсади Россияни бойитиш эканлигига яна қандай исбот керак. Сафар Урганжи 23.09.2021

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Примечание. Отправлять комментарии могут только участники этого блога.

Курк бўлган хўрозлар!

Курк бўлган хўрозлар! 23 та араб давлати ва 450 миллион ахолиси бор. 1948 йилдан бошлаб кумасда ўтириб, фаластин, фаластин дейишмоқда. Фақат...