вторник, 28 февраля 2012 г.

Murocat

Özbek Muhalefeti liderlerinden Sefer Bekcandan Cumhurbaşkanı Abdullah Güle çağrı


1998yılında ,Özbek cumhurbaşkanı İslam Kerimovun baskısı neticesinde Türkiye cumhuriyeti topraklarından istenmeyen kişi ilan edilerek, çıkartılan Özbek şair,Yazar Sefer Bekcan Çok sevdiği Türkiye cumhuriyetinde dönmek istiyor. Türklük ve Türkiye sevgisiyle dolu Bekcan Türkiyede oturum izini almak ve hakkında yasağin kalkması için Cumhurbaşkanı Abdullah Güle bir mektup yazdı.
Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Sayın Abdullah Gül,
Merhaba
Ben Sefer Bekcan, şair , yazar ve Özbekistan muhalefet liderlerinden birisiyim.Özbekistanı 1990 yılından beri baskı ve zorbalık ile yöneten diktator İslam Kerimov'a karşı mücadele etmekteyim.
1998 yılında diktator Kerimovun Türkiye Cumhuriyeti Devletine uyguladığı baskı neticesinde "Persona non grata, İstenmeyen Kişi" ilan edilerek çok sevdiğim Türkiye Cumhuriyeti topraklarından çıkarıldım.Bu tarihten itibaren tarafıma 10 yıl Türkiyeye giriş yasağı uygulandı.
Diktator Kerimov sizi arka bahçesi gibi kullanmaktadır.
Buna rağmen Özbekistan-Türkiye siyasi, ekonomik ilişkileri cok zora girmiş durumdadır. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı çok sayıda işadamı Özbekistan hapishanelerinde tutulmaktadırlar.Türkiye sermayesine Özbekistanda el konulmuştur, Türkiye düşmanlığı propagandası devlet düzeyinde yapılmaktadır.
Kerimovu diktator olarak adlandırıyoruz dedik fakat Türkiye Cumhuriyetinde hangi düzen var, anlamamaktayım?
2010 yılında Türkiye Cumhuriyeti Cenevre konsulosluğuna vize için başvurdum.Ne yazık ki hakkımda verilen yasaklama kararının devam ettiği sözlü olarak bildirildi.Tarafıma yazılı olarak bildirilmesini talep ettiğim halde yazılı olarak böyle bir cevap veremeyeceklerini konsolosluk yetkilileri bildirdiler.
Muhalefet lideri olmam nedeniyle Özbekistan diktatorü İslam Kerimov senelerdir beni interpol ve başka yollarla aramaktadır. Buna rağmen dunya genelinde 26 ülkeye gitme imkanı buldum.Bu ülkelerin hiç birisi vize talebinde bulunmadı ve herhangi bir problem de çıkarmadı. Kendi ülkem Özbekistanı ne kadar seversem , Türkiyeyi de o kadar çok sevmekteyim.Türkiyeyi vatanım olarak görmekteyim.
Kendi ülkemde diktator Kerimov'un beni takip ettiği yetmiyormuş gibi Türkiye Cumhuriyeti Devleti için de benim hakkımda "Tehlikeli şahıs" olduğum yönünde karar alınmıştır. Ben inançlı bir insan olmamın yanında aynı zamanda demokratik, laik düzen taraftarı bir kişi olduğumu çoktan ispatlamış birisiyim.Türkiye Cumhuriyeti devletine karşı hiç bir eylemde bulunmadım. Benim hakkımda alınmış olan ülkeye giriş yasağını biliyorum.Benim Türkiye Cumhuriyetine girmem, turistik seyahat yapmam Özbekistan ile Türkiye Cumhuriyeti ilişkilerini olumsuz yönde etkilemeyecektir.Şu an olduğundan daha kötüye gitmesine vesile olmayacaktır.
Ben Sefer Bekcan olarak Uluslararası alanda tanınmış bir şair ve yazarım. PEN International ve bir çok benzer uluslararası teşkilatın aktif üyesiyim.
Saygılarımla


Lozan, Isvicre

tel:0041 78 943 73 11
hicral@hotmail.com 

Putin, "saylov" kunini nega 17 martga tayinlagan edi?

 Putin,  "saylov"  kunini nega 17 martga tayinlagan edi? Provoslav cherkov oqimidagi ruza aynan 17 mart kuni tugaydi. Qadimiy Prov...