Turkiston ozodligi va ittifoqi xarakati boshqaruviga turli soxalarda tajribaga ega mutaxasislar tamonidan isloxatlar loyixalari kelib turibdi.
Bugun Maorif soxasida katta tajribaga va raxbarlik saloxiyatga ega mutaxasisdan maorif soxasini qanday isloxat qilsa buladi degan savolimizga javoban, uz loyixasini yuborgan.
Maorif davlatning aqliy saloxiyatini belgilovchi soxadir.
Matbuot markazi.
15.07.2025
Men, Yuldasheva Sayyora Turabovna, (1970), o‘quv muassasalari" ni tashkil etish rejasi buyicha fikrlarimni bayon etmoqchiman.
Assalomu alaykum
1. Maktab - o‘kituvchidan boshlanadi!
Birinchi o‘rinda, “Pedagog” bolalarni suyishi kerak.
Farzandlasarimiz - kelajagimiz, o‘rinbosarlarimiz, davlatimizning ustunlari!
Shu tartibda, mukammal ta’lim-tarbiyaga to‘g‘ri yondashish kerak.
Yosh avlodga – yuqori texnologik, zamonaviy o‘quv sistemasini ishlab chiqish, ularning o‘qish, uqish, shakllanish davrini e’tiborsiz qoldirmaslik kerak.
Zamonoviy maktablar kelajakda emas, bugun, xatto kecha tashkil etilishi kerak edi. Chiroyli gaplardan nari, vijdonan yondashgan xolda ish boshlaymiz.
2.
Taklif etilayotgan reja, albatta, pedagog-olimlar, psixologlar (yuqori malaka va saviyali), neyro-lingvist, texnologiya, mutaxasichlari bilan ba’maslaxat tartibga solinishi, shu bilan birga zamonaviy maktablarga o‘tish davrini shakllantirish, maktab ichki qonunlarini, nizom yo‘riqnoma), ishlab chiqishda e’tibor berilishi kerak.
Maktab - o‘quvchilari uchun “Stres” maskani emas, eng qiziqarli maydon, ota-onalarga farzandlarini ishonib topshiradigan, bola taьlim-tarbiyasida ularga yordamchi bo‘la oladigan dargox bo‘lishi e’tiborga loyiq.
Makab millatimiz “kod”i, zehniyati, urf- odatlarimizning eng maьnoli to‘g‘ri taraflari, ilg‘or davlatlarning maktab soxasidagi eng zamonaviy tajribalari, (imkon sari), haqqoniy tapix, turli tillar, matematika, texnologiya, sportga chikish e’tiborti o‘z ichiga olishi kerak.
3
Maktabda – o‘quvchi mukammal bilim olishi, xayotning xar qanday xolatiga tayyor turadigan “stresga turg‘un inson bulib etilishi uchun barcha sharoitlar bulishi shart.
Endilikda, harbiy taьlimga xam o‘rin berilishi talabga javob beradi.
Dars choati bo‘yicha qisqa ma’lumot bo‘yicha to‘liq kunda keraksiz “informtsiya”-yuklanmagan, asos ma’lumotlar bo‘lishi to‘g‘ridir O‘rta ta’lim majburiy, boshlang‘ich va o‘rta sinflarda o‘qish. forma (tenglik) bo‘lishi lozim.
Dars kunlari “besh kunlik”, yaьni shanba-bolalar ota-onalari bilan ko‘proq bo‘lishlari, o‘yinga to‘yishlari uchun imkon.
Shu bilan birga boshlang‘ich va o‘rta sinflarga uy vazifalari bermaslik to‘g‘ri, deb hisoblayman. Bekorchilik va bezorilik illatlaridan nari xolda, o‘quvchi darslarini o‘tgach, maktabda,
4
Boshlang‘ich sinflar dam olish xonalari, uch maxal ovqatlantirish, yoshiga munosib har-xil to‘garaklar, sport, basseyn (Vax.zo), dan foydalanishlari mumkin. Ota - onalarining ish tartibi grafigi jadvali murakkab boshlang‘ich sinf o‘quvchilari uchun, darsdan ertaroq va dars- to‘garaklardan so‘ng kechroq, aloxida (malakali) xodim bilan kutib olish va kutib turish punktlarini tashkil etish mumkin.
Boshlang‘ich sinflar uchun aloxida "Korpus" bo‘lishi, ayol pedagoglar bilan (istisnolarni oldini olish uchun) darslarni olib borish tug‘riroq buladi. Boshlang‘ich sinovlarga maktabda uxlab olishi, ovqatlanishi darslarni takrorlashi, madaniy xordik chikarishi, (zopark, qo‘g‘irchoq teatri) to‘garaklar, o‘yinchoq yasash, chizish vax.zo), sharoit bulishi kerak. Mexrga, o‘yinga, dam olishga uyquga tuygan bola fe’l-atvori,psixikasi to‘g‘ri shakllanadi.
5
Urta sinflar uchun dars soatlari kamaytirish, ammo dars sifatini buzmaslik talabga moyil.
O‘qish kuni besh kun. Forma majburiy (man-manlikni, maqtanchoqlikning oldini olish maqsadida). Uch maxal ovqatlanish Tugaraklar, sport, klublar (dron, aviasozlik, shaxmat, balet, tikuv,pishriq vaxokazo.), - yoshiga ko‘ra.
Olimlar, o‘z ishining ustalaridan "master klass" lar. Turli soxa inshoatlariga ekskurtsiyalar....
O‘quvchilarning qul yaratganlari yaxshilarini gallereyalar tashkil, etish. Kolledj, littseylar emas kasb-xunarga tayyorlashda maktablarning o‘zi faol bo‘lishi kerak. Bola nazorati maktab zimmasida qoladi." Turli kazuslarning" oldi olinadi. Bu masalaning(kasb-xunar) ham yuriqnoma kullanmasi ishlab chikarish shart.
Yukori sinflarda darslar murakkabroq boradi. Xafta to‘liq o‘qiladi (olti kun).
6.
Uyga, vazifalar topshiriladi. Oliygoxga tayyorlanishda(o‘quvchi qiziqishi, intilishi, iqtidoriga kura)qushimcha darsla, yuqori malakali mutaxasislar bilan maktab yordam beradi.
Yuvori sinflar uchun forma erkin ( tarbiya doirasida), ovqatlanish ixtiyoriy.
Yukori sinflarga: avto klublar, fizika ximiya labaratoriyalar, foto, jurnalistika, tv., kino filьmlar yoki turьlifilьm klublarini tashkil etish mumkin.
Yukori sinflar, (protakol va jadval tuzilgan xolda), maktabning kundalik ishlarida qatnashadilar Masakan kichik sinf o‘kuvchilariga, oshxona, mex. xodimlarga yordamchi bo‘lishlari mumkin.
Du-ularga uzgalarning mexnatini xurmot kilishni singdiradi. Jamiyatda yashashga, insonlarni kadrlashga urgatadi.
7
Iqtidorli o‘quvchilarni dunyoning eng rivojlangan o‘kish muassasalariga yuborishda xayrixoxlik.
Maktab uz kadrlarini"
o‘zi etishtiradi Deruniy - Olloxdan, ammo Ilon Masklarni bemalol etishtira oladi.
Eski maktablarning inshoatlari talabga javob bermaydi. Yangi zamon talabi - maktablar, tez barpo bo‘lmaydi. Demak, o‘tish davrini rajalashtirishimiz muxim.
Yani inshoatlarda: texnologik sinflar, laboratoriyalar,kitob nusxalari etarli bo‘lgan katta kutubxona (elektron nusxalardan tashqari), klublarga (masalan, Baletga parket, muzika asbob-lari), sport zal, basseyn, tugarak- oshxona, kasb-xunar sinflari, xarbiy xona, shifokor dantiem kabinetlari talabga jabob berishi aynan kerak.
Boshlang‘ich sinflarga daь olish xonalari, darsdan oldin va darsdan so‘ngra kutish xonalari...
Maktabda ochiq va yopiq basseyn, tennis kordi vax.zo maydonkor bulsa, talabga javob
8
Beradi Agar bir maktabda intilishlarni joylab bulmasa, maktablar o‘zaro kelishuv asosida, (transport tashkil etilgan xolda), bir-biri bilan xamkorlik qilishi mumkin.
Maktab funktsiyasi va inshoati kengashib ketishi aniq lekin, o‘quvchilarning nazorati “to‘g‘ri”yo‘lga qo‘yiladi. O‘quvchi xar erda bekorchi yurmaydi.
Maksimal darajada, o‘quvchining. Bezorilik, betarbiyalik yuliga kirib kolishinishg oldi olinadi. Onlayn darslarga qarshiligim yuq ammo sifatiga savolim bor.?! Uquvchi ekranni yoqib qo‘yib bilganini qilishi mumkin.
Maksimal darajada maqtab- o‘quvchiga jaza, xayfsan bermaydi. Bu mumkin emas.
Ammo , atayin darslarni o‘zlashtirmasa sinfda qoladi va keyingi o‘qish jarayonining to‘lovlari ota-onasining zimmasiga tushadi.
9
Vatanimizning bulajak raxbarlari, adreshnistratsii, oliy toifali mutaxasislari, sizdan birgina iltimosim bor, agar joiz bo‘lsa, o‘rta ta’lim! forma, kitob, ovqatlanish jumladan, barcha to‘garak klublar, jamoat transporti, madaniy xordiq (bolalar teatrlari )chiptalari iqtidorli o‘quvchilar uchun oliygoxlarga, pada takor" va eng asosiysi bolalar meditsinasi davlat byudjetidam bo‘lashini so‘rardim.
Maktablarni mablog‘lantirish davlat byudjetidan, xamda otaliq fondlari, sponsorlardan buladi. Lekin fond va sponsorlar maktablarning ichki ishiga aralasha olmaydilar, (manish-bilishchilik, korruptsiyaning oldini olish maqsadida) Bir masalada echim topilmayabdi: baholash sistemachi?!. 2-5 baxo yoki 100 bollik sistema? Balkim, rag‘batlantirishning boshka turlarini kurib (chakasizmi?)chiqaradimi?
10.
Ukuv kitoblari xam murakkab masala! Kitoblardagi ma’lumotlar qayta kurib chiqilishi, chalkash mavzular chikarib tashlanishi, maьlumotlar xaqqoniy, tuliq va kunda yoritilib, qayna chop etilishi shart.
Kamchiliklap va istisnolar inobatga olinishi mukim.
Yaxshi niyat bilan boshlanayotgan intilishlarimizni, fayzga aylanishiga yul qo‘yilmaydi.
Davlat
O‘rta taьlim maktabi
І. Davlat Balansida,
ІІ. fond, sponsorlar,
mablag‘kashlar
Inshoat
І. Boshlang‘ich sinflar uchun konkurs
ІІ. Urta va yukori sinflar asosiy konkursi
11.
Oshkona, sport zal, kasb-xunar, to‘garaklar, klublar (maydon), kabinetlar, tex zona (qism)..,
10. Administratsiya,
Garaj,
Nazorat
Kamera (video);
Elektron kirib-chiqish
3. Administratsiya;
4. Ota-onalar
5. Yordamchilar – yuqori sinflar
6. Qo‘riqchilar (oxrana);
Maktab faoliyati
І. Boshlangich sinflar:
1-5 sinfgacha
І-smena – dars mashg‘ulolari
І І - smena - to‘garaklar.
O‘qish kunlari xaftada besh Kun. Uyga vazifalar berilmaydi. Boshlang‘ich sinfga kirish imtixonlari bekor kilinishi kerak. Forma mojeburiy.
12
Ota-onalarning ish grafigi murakkab bo‘lsa, (ishxonadan) ishlash joyidan maьlumotnoma va ariza bilan farzandlarini darsdan oldin va darslardan so‘ng karab berish punktlariga, (albatta soat chegaralangan), malakali xodimlar nazoratiga topshirib ketishlari mumkin.
Boshlang‘ich sinflar darslari , dam olish, ovkatlanish, to‘garaklar, darslarni takrorlash xaraqatlari jadval va reglament asosida yuritiladi.
II. O‘rta sinflar
II -smena – dars soati . 6-8 sinf
І-smeno-tugaraklar, kasb-xunar, sport...
Kasb-kunar maktab ichida. Dars kunlari besh kun.
Uyga vazifalar topshiralmaydi. Forma majburiy.
III Yuqori sinflar
9-10 ( 11 en preve ek, peshmoli ber).
Ukuvchilar oliygoxga mukammal tayyor bulishlari kerak.
13
Dars vaqti qisqarmaydi.
O‘qish xaftada olti kun.
Ko‘shimcha ta’limga oliygoxlardan mutaxasislar taklif etiladi Forma erkish (tarbiya doirasida). Ovqatlanish ixtiyoriy.
І-smena - ukish vakti.
ІІ - smena - sport, klub, to‘garaklar, Xarbiy mashg‘ulotlar
Yuqori sinflar maktab va jamoat kundalik ishlarida ishtirok etadilar. Albatta, jadval va reglament asosida.
Maktablar aro musobaqalar, olimpiada va ko‘rgazmalar o‘tkazish muxim.
Masalan qayiq sport, radio-elektronika,oshpazlik, raqs va vahokzo. Bu masalalar yangilik emas ammo bolalar uchun emas, kattalar uchun, noto‘g‘ri tashkillashtirilgan edi.
Vaholanki, maktablardagi (butun) butun harakatlar o‘quvchilar uchun bulishi kerak.
14.
Administratsiya
1. Raxbar yordamchilari bilan;
2. Yurist.
3. Pedogoglar lobarantlon;
4. Vrach: terapevt, dantsist, ped.sestra (xamshira);
5. Psixolog (oliy - maьlumotli);
6. Xarbiy xodim,
7 Kutibxonachi,
8. To‘garak, sport, klub, kasb-xunar Boshlang‘ich sinf xodimlari,
9. Buxgalter
10. Quriqchilar
11 Oshpaz, yordamchilari bilan
12 Shofyorlar (avtobus).
13. Texnik xodimlar
Ko‘pchilik va muxokamasida fikirlar inobatga olinadi.
Etiboringiz uchun minnatdorman.
23.06.25.
Туркистон озодлиги ва иттифоқи харакати бошқарувига турли сохаларда тажрибага эга мутахасислар тамонидан ислохатлар лойихалари келиб турибди.
Бугун Маориф сохасида катта тажрибага ва рахбарлик салохиятга эга мутахасисдан маориф сохасини қандай ислохат қилса булади деган саволимизга жавобан, уз лойихасини юборган.
Маориф давлатнинг ақлий салохиятини белгиловчи сохадир.
Ушбу лойихага муносибатларингизни билдирсангиз ёйинлаб борамиз.
Матбуот маркази.
15.07.2025
Мен, Юлдашева Сайёра Турабовна, (1970), ўқув муассасалари" ни ташкил этиш режаси буйича фикрларимни баён этмоқчиман.
Ассалому алайкум
1. Мактаб - ўкитувчидан бошланади!
Биринчи ўринда, “Педагог” болаларни суйиши керак.
Фарзандласаримиз - келажагимиз, ўринбосарларимиз, давлатимизнинг устунлари!
Шу тартибда, мукаммал таълим-тарбияга тўғри ёндашиш керак.
Ёш авлодга – юқори технологик, замонавий ўқув системасини ишлаб чиқиш, уларнинг ўқиш, уқиш, шаклланиш даврини эътиборсиз қолдирмаслик керак.
Замоновий мактаблар келажакда эмас, бугун, хатто кеча ташкил этилиши керак эди. Чиройли гаплардан нари, виждонан ёндашган холда иш бошлаймиз.
2.
Таклиф этилаётган режа, албатта, педагог-олимлар, психологлар (юқори малака ва савияли), нейро-лингвист, технология, мутахасичлари билан баъмаслахат тартибга солиниши, шу билан бирга замонавий мактабларга ўтиш даврини шакллантириш, мактаб ички қонунларини, низом йўриқнома), ишлаб чиқишда эътибор берилиши керак.
Мактаб - ўқувчилари учун “Стрес” маскани эмас, энг қизиқарли майдон, ота-оналарга фарзандларини ишониб топширадиган, бола таьлим-тарбиясида уларга ёрдамчи бўла оладиган даргох бўлиши эътиборга лойиқ.
Макаб миллатимиз “код”и, зеҳнияти, урф- одатларимизнинг энг маьноли тўғри тарафлари, илғор давлатларнинг мактаб сохасидаги энг замонавий тажрибалари, (имкон сари), ҳаққоний тапих, турли тиллар, математика, технология, спортга чикиш эътиборти ўз ичига олиши керак.
3
Мактабда – ўқувчи мукаммал билим олиши, хаётнинг хар қандай холатига тайёр турадиган “стресга турғун инсон булиб этилиши учун барча шароитлар булиши шарт.
Эндиликда, ҳарбий таьлимга хам ўрин берилиши талабга жавоб беради.
Дарс чоати бўйича қисқа маълумот бўйича тўлиқ кунда кераксиз “информция”-юкланмаган, асос маълумотлар бўлиши тўғридир Ўрта таълим мажбурий, бошланғич ва ўрта синфларда ўқиш. форма (тенглик) бўлиши лозим.
Дарс кунлари “беш кунлик”, яьни шанба-болалар ота-оналари билан кўпроқ бўлишлари, ўйинга тўйишлари учун имкон.
Шу билан бирга бошланғич ва ўрта синфларга уй вазифалари бермаслик тўғри, деб ҳисоблайман. Бекорчилик ва безорилик иллатларидан нари холда, ўқувчи дарсларини ўтгач, мактабда,
4
Бошланғич синфлар дам олиш хоналари, уч махал овқатлантириш, ёшига муносиб ҳар-хил тўгараклар, спорт, бассейн (Вах.зо), дан фойдаланишлари мумкин. Ота - оналарининг иш тартиби графиги жадвали мураккаб бошланғич синф ўқувчилари учун, дарсдан эртароқ ва дарс- тўгараклардан сўнг кечроқ, алохида (малакали) ходим билан кутиб олиш ва кутиб туриш пунктларини ташкил этиш мумкин.
Бошланғич синфлар учун алохида "Корпус" бўлиши, аёл педагоглар билан (истисноларни олдини олиш учун) дарсларни олиб бориш туғрироқ булади. Бошланғич синовларга мактабда ухлаб олиши, овқатланиши дарсларни такрорлаши, маданий хордик чикариши, (зопарк, қўғирчоқ театри) тўгараклар, ўйинчоқ ясаш, чизиш вах.зо), шароит булиши керак. Мехрга, ўйинга, дам олишга уйқуга туйган бола феъл-атвори,психикаси тўғри шаклланади.
5
Урта синфлар учун дарс соатлари камайтириш, аммо дарс сифатини бузмаслик талабга мойил.
Ўқиш куни беш кун. Форма мажбурий (ман-манликни, мақтанчоқликнинг олдини олиш мақсадида). Уч махал овқатланиш Тугараклар, спорт, клублар (дрон, авиасозлик, шахмат, балет, тикув,пишриқ вахоказо.), - ёшига кўра.
Олимлар, ўз ишининг усталаридан "мастер класс" лар. Турли соха иншоатларига экскурциялар....
Ўқувчиларнинг қул яратганлари яхшиларини галлереялар ташкил, этиш. Колледж, литцейлар эмас касб-хунарга тайёрлашда мактабларнинг ўзи фаол бўлиши керак. Бола назорати мактаб зиммасида қолади." Турли казусларнинг" олди олинади. Бу масаланинг(касб-хунар) ҳам юриқнома кулланмаси ишлаб чикариш шарт.
Юкори синфларда дарслар мураккаброқ боради. Хафта тўлиқ ўқилади (олти кун).
6.
Уйга, вазифалар топширилади. Олийгохга тайёрланишда(ўқувчи қизиқиши, интилиши, иқтидорига кура)қушимча дарсла, юқори малакали мутахасислар билан мактаб ёрдам беради.
Ювори синфлар учун форма эркин ( тарбия доирасида), овқатланиш ихтиёрий.
Юкори синфларга: авто клублар, физика химия лабараториялар, фото, журналистика, тв., кино фильмлар ёки турьлифильм клубларини ташкил этиш мумкин.
Юкори синфлар, (протакол ва жадвал тузилган холда), мактабнинг кундалик ишларида қатнашадилар Масакан кичик синф ўкувчиларига, ошхона, мех. ходимларга ёрдамчи бўлишлари мумкин.
Ду-уларга узгаларнинг мехнатини хурмот килишни сингдиради. Жамиятда яшашга, инсонларни кадрлашга ургатади.
7
Иқтидорли ўқувчиларни дунёнинг энг ривожланган ўкиш муассасаларига юборишда хайрихохлик.
Мактаб уз кадрларини"
ўзи этиштиради Деруний - Оллохдан, аммо Илон Маскларни бемалол этиштира олади.
Эски мактабларнинг иншоатлари талабга жавоб бермайди. Янги замон талаби - мактаблар, тез барпо бўлмайди. Демак, ўтиш даврини ражалаштиришимиз мухим.
Яни иншоатларда: технологик синфлар, лабораториялар,китоб нусхалари этарли бўлган катта кутубхона (электрон нусхалардан ташқари), клубларга (масалан, Балетга паркет, музика асбоб-лари), спорт зал, бассейн, тугарак- ошхона, касб-хунар синфлари, харбий хона, шифокор дантием кабинетлари талабга жабоб бериши айнан керак.
Бошланғич синфларга даь олиш хоналари, дарсдан олдин ва дарсдан сўнгра кутиш хоналари...
Мактабда очиқ ва ёпиқ бассейн, теннис корди вах.зо майдонкор булса, талабга жавоб
8
Беради Агар бир мактабда интилишларни жойлаб булмаса, мактаблар ўзаро келишув асосида, (транспорт ташкил этилган холда), бир-бири билан хамкорлик қилиши мумкин.
Мактаб функцияси ва иншоати кенгашиб кетиши аниқ лекин, ўқувчиларнинг назорати “тўғри”йўлга қўйилади. Ўқувчи хар эрда бекорчи юрмайди.
Максимал даражада, ўқувчининг. Безорилик, бетарбиялик юлига кириб колишинишг олди олинади. Онлайн дарсларга қаршилигим юқ аммо сифатига саволим бор.?! Уқувчи экранни ёқиб қўйиб билганини қилиши мумкин.
Максимал даражада мақтаб- ўқувчига жаза, хайфсан бермайди. Бу мумкин эмас.
Аммо , атайин дарсларни ўзлаштирмаса синфда қолади ва кейинги ўқиш жараёнининг тўловлари ота-онасининг зиммасига тушади.
9
Ватанимизнинг булажак рахбарлари, адрешнистрации, олий тоифали мутахасислари, сиздан биргина илтимосим бор, агар жоиз бўлса, ўрта таълим! форма, китоб, овқатланиш жумладан, барча тўгарак клублар, жамоат транспорти, маданий хордиқ (болалар театрлари )чипталари иқтидорли ўқувчилар учун олийгохларга, пада такор" ва энг асосийси болалар медицинаси давлат бюджетидам бўлашини сўрардим.
Мактабларни маблоғлантириш давлат бюджетидан, хамда оталиқ фондлари, спонсорлардан булади. Лекин фонд ва спонсорлар мактабларнинг ички ишига аралаша олмайдилар, (маниш-билишчилик, коррупциянинг олдини олиш мақсадида) Бир масалада эчим топилмаябди: баҳолаш системачи?!. 2-5 бахо ёки 100 боллик система? Балким, рағбатлантиришнинг бошка турларини куриб (чакасизми?)чиқарадими?
10.
Укув китоблари хам мураккаб масала! Китоблардаги маълумотлар қайта куриб чиқилиши, чалкаш мавзулар чикариб ташланиши, маьлумотлар хаққоний, тулиқ ва кунда ёритилиб, қайна чоп этилиши шарт.
Камчиликлап ва истиснолар инобатга олиниши муким.
Яхши ният билан бошланаётган интилишларимизни, файзга айланишига юл қўйилмайди.
Давлат
Ўрта таьлим мактаби
І. Давлат Балансида,
ІІ. фонд, спонсорлар,
маблағкашлар
Иншоат
І. Бошланғич синфлар учун конкурс
ІІ. Урта ва юкори синфлар асосий конкурси
11.
Ошкона, спорт зал, касб-хунар, тўгараклар, клублар (майдон), кабинетлар, тех зона (қисм)..,
10. Администрация,
Гараж,
Назорат
Камера (видео);
Электрон кириб-чиқиш
3. Администрация;
4. Ота-оналар
5. Ёрдамчилар – юқори синфлар
6. Қўриқчилар (охрана);
Мактаб фаолияти
І. Бошлангич синфлар:
1-5 синфгача
І-смена – дарс машғулолари
І І - смена - тўгараклар.
Ўқиш кунлари хафтада беш Кун. Уйга вазифалар берилмайди. Бошланғич синфга кириш имтихонлари бекор килиниши керак. Форма можебурий.
12
Ота-оналарнинг иш графиги мураккаб бўлса, (ишхонадан) ишлаш жойидан маьлумотнома ва ариза билан фарзандларини дарсдан олдин ва дарслардан сўнг караб бериш пунктларига, (албатта соат чегараланган), малакали ходимлар назоратига топшириб кетишлари мумкин.
Бошланғич синфлар дарслари , дам олиш, овкатланиш, тўгараклар, дарсларни такрорлаш харақатлари жадвал ва регламент асосида юритилади.
ИИ. Ўрта синфлар
ИИ -смена – дарс соати . 6-8 синф
І-смено-тугараклар, касб-хунар, спорт...
Касб-кунар мактаб ичида. Дарс кунлари беш кун.
Уйга вазифалар топширалмайди. Форма мажбурий.
ИИИ Юқори синфлар
9-10 ( 11 эн преве эк, пешмоли бер).
Укувчилар олийгохга мукаммал тайёр булишлари керак.
13
Дарс вақти қисқармайди.
Ўқиш хафтада олти кун.
Кўшимча таълимга олийгохлардан мутахасислар таклиф этилади Форма эркиш (тарбия доирасида). Овқатланиш ихтиёрий.
І-смена - укиш вакти.
ІІ - смена - спорт, клуб, тўгараклар, Харбий машғулотлар
Юқори синфлар мактаб ва жамоат кундалик ишларида иштирок этадилар. Албатта, жадвал ва регламент асосида.
Мактаблар аро мусобақалар, олимпиада ва кўргазмалар ўтказиш мухим.
Масалан қайиқ спорт, радио-электроника,ошпазлик, рақс ва ваҳокзо. Бу масалалар янгилик эмас аммо болалар учун эмас, катталар учун, нотўғри ташкиллаштирилган эди.
Ваҳоланки, мактаблардаги (бутун) бутун ҳаракатлар ўқувчилар учун булиши керак.
14.
Администрация
1. Рахбар ёрдамчилари билан;
2. Юрист.
3. Педогоглар лобарантлон;
4. Врач: терапевт, данцист, пед.сестра (хамшира);
5. Психолог (олий - маьлумотли);
6. Харбий ходим,
7 Кутибхоначи,
8. Тўгарак, спорт, клуб, касб-хунар Бошланғич синф ходимлари,
9. Бухгалтер
10. Қуриқчилар
11 Ошпаз, ёрдамчилари билан
12 Шофёрлар (автобус).
13. Техник ходимлар
Кўпчилик ва мухокамасида фикирлар инобатга олинади.
Э, тиборингиз учун миннатдорман.
23.06.25.
Комментариев нет:
Отправить комментарий
Примечание. Отправлять комментарии могут только участники этого блога.