понедельник, 27 сентября 2021 г.

Ўзбекистон темир йўлларини ислох қили

Ўзбекистон темир йўлларини ислох қилиш Ўзбекистон темир йўлларини ислох қилиш таклифларини матбуот орқали эълон қилмоқдамиз.

Соханинг минтақадаги энг қиммат, тонна-км қиймат бугалтерясини тагидаги сабаблар.


1: Вагон паркини доимий янгиловчи завод йўқлиги. Вагон доимий сарф харажат ва инвестиция талаб қилади. Давлатлар назоратида ва молялаштиришида қолган темир йўлларини доимий зарарда қолдиришган. Бу тажрибани ривожланган давлатлар этиборга олган ва эчимини топишган.


2. Дунёни ривожланган давлатларида темир йўлларни бюжетда ушлаб турмайди.

Давлат шерикчилик асосида банклар қурдиради ва бу қурилган банк орқали юк вагонлари хусусий ширкатлар ва шахсларга кредитлаш орқали сотилади. Талаб ва таклиф рақобатни рақобат эса нархларни мутаносиб тутади. Харбий соха давлатга оидлигидан ва темир йўлларидан муттасил фойдаланиши этиборга олиниб бази вагон-км қийматлари парламентда кўриб борилади.


3. Ўзбекистон денгизга чиқишда мутлақо мажбур.

Мавжуд вазиятда юк ташиш йўналишлари денгизга энг узоқ масофасидагилардир.

Қозоғистон -Россия =денгиз

Қозоғистон-Россия-Азарбайжон-Грузия =денгиз

Қозоғистон-Россия-Латвия=денгиз

Нега мустақилликнинг илк йилидаёқ шартнома тузилган йўналиш ишлатилмайди.


Жанубий йўналиш:

Туркманистон-Эрон = денгиз

Бирлашган Амирликлар ва Хиндистондан келаётган юклар икки марта узоқ бўлган

Россия йўналиши орқали ташимоқда.

Денгиз-Эрон-Туркманистон= орқали нега олиб келинмайди?

Хиндистон юки бизгача иккита окян, учта денгизни собиб ўтади ва Россиянинг бир чаккасида вагонга юкланади. Бунинг барчаси махсулот устига қўшимча қиймат дегани.

Жанубий йўналишнинг энг катта муаммоси бор. Туркманистон ва Эрон ўртасида релс кенглиги фарқли вагон ғилдирак тиркамасини алмаштириш иши!!!

СНГ финландия ва Монголия темир йўллари стандарти 1520-1522-1524 бўлса

Эрон стандарти эЕвропа билан бир хил 1435 размерда

Туркманистон билан эЭрон ўртасида машхур Сарахс юк ўтказиш пункти жойлашган. 24/24 иш соатига эга бу жойда кунига 120 та вагонга техник хизмат кўрсатилмоқда.

Бугунги вазиятда эса Ўзбекистон темир йўлларига қарашли вагонларни бу йўналишга жўната олмайсиз. Монополя бор. Бирорта Ўзбекистонлик тадбиркор Хитойга ёки Хиндистонга 100000 тонна маьлум бирор юкни жўнатишга шартнома қилса вақтини кафолат қила олмайди. Россиянинг ярмини темир йўллардан, учта Окян ва денгизларни босиб ўтадиган юк ташиш монолясига оиддир.


Афғонистон орқали Покистонниг денгиз портига чиқамиз деб орзу қилаётган Шавкат Мирзиёев ота бобомиз кутган 300 йилни яна узатмоқда халос.

Бунинг ўрнига тинч барча давлат структуралари ишлаб турган Туркманистон ва Эрон билан келишиш ва транзит сифатида Эрон портлартдан фойдаланиш энг тўғри йўллигини қабул қилинглар.

Туркманистонниг Сарахс станциясидан то Бухоронинг Бухоро-2 старциясигача темир йўл масофаси 561 км ва бу темир йўли 1520 стандартида

Бу темир йўл ёнига паралел равишда 1435 размерлик темир йўл релислари тўшалса Ўзбекистон транзит имконияти 45-50% ортиши мутахасисларимиз тамонидан хисобланди. Бу темир йўлни қуришнинг маблағини Туркманистондаги нейтрал зона узоқ йиллардан бери турган "пул" хисобига қуришни Aрқадоғга таклиф қила оламиз. Хадеб ундан бу пулди нақтини талаб қилган бефойда.


Ўзбекистон Темир йўлларининг қандай қилиб саноатимизга оз харажат билан хизмат қилиши мумкинлигини қисқача тушунтирдик.

Мутахасисларимиз лойихалар Туркманистон тамони билан, Эрон тамони билан музокараларни калит нуқтадаги кишилар билан келиша олади.

Денгизга чиқишнинг Афғонистон йўналиши учун юкларингизни ва бошқа тамоннинг юкларини соғўрта (страхованя) қиладиган ширкат топа олмайсиз.

Дунёнинг супер кучлари Афғонистонда кафолатчи бўла олишмади.

Мирзиёев-Комилов-Раматов бунга қандай ақил ва фаросат билан кафил бўлишмоқда?

Бу инсонлар сохани чўктиришгани этмагадек, давлатнинг савиясини Толибон савиясига олиб келишди.



Сафар Бекжон Урганжи

27.09.2021 таклифларини матбуот орқали эълон қилмоқдамиз.

Соханинг минтақадаги энг қиммат, тонна-км қиймат бугалтерясини тагидаги сабаблар.


1: Вагон паркини доимий янгиловчи завод йўқлиги. Вагон доимий сарф харажат ва инвестиция талаб қилади. Давлатлар назоратида ва молялаштиришида қолган темир йўлларини доимий зарарда қолдиришган. Бу тажрибани ривожланган давлатлар этиборга олган ва эчимини топишган.


2. Дунёни ривожланган давлатларида темир йўлларни бюжетда ушлаб турмайди.

Давлат шерикчилик асосида банклар қурдиради ва бу қурилган банк орқали юк вагонлари хусусий ширкатлар ва шахсларга кредитлаш орқали сотилади. Талаб ва таклиф рақобатни рақобат эса нархларни мутаносиб тутади. Харбий соха давлатга оидлигидан ва темир йўлларидан муттасил фойдаланиши этиборга олиниб бази вагон-км қийматлари парламентда кўриб борилади.


3. Ўзбекистон денгизга чиқишда мутлақо мажбур.

Мавжуд вазиятда юк ташиш йўналишлари денгизга энг узоқ масофасидагилардир.

Қозоғистон -Россия =денгиз

Қозоғистон-Россия-Азарбайжон-Грузия =денгиз

Қозоғистон-Россия-Латвия=денгиз

Нега мустақилликнинг илк йилидаёқ шартнома тузилган йўналиш ишлатилмайди.


Жанубий йўналиш:

Туркманистон-Эрон = денгиз

Бирлашган Амирликлар ва Хиндистондан келаётган юклар икки марта узоқ бўлган

Россия йўналиши орқали ташимоқда.

Денгиз-Эрон-Туркманистон= орқали нега олиб келинмайди?

Хиндистон юки бизгача иккита окян, учта денгизни собиб ўтади ва Россиянинг бир чаккасида вагонга юкланади. Бунинг барчаси махсулот устига қўшимча қиймат дегани.

Жанубий йўналишнинг энг катта муаммоси бор. Туркманистон ва Эрон ўртасида релс кенглиги фарқли вагон ғилдирак тиркамасини алмаштириш иши!!!

СНГ финландия ва Монголия темир йўллари стандарти 1520-1522-1524 бўлса

Эрон стандарти эЕвропа билан бир хил 1435 размерда

Туркманистон билан эЭрон ўртасида машхур Сарахс юк ўтказиш пункти жойлашган. 24/24 иш соатига эга бу жойда кунига 120 та вагонга техник хизмат кўрсатилмоқда.

Бугунги вазиятда эса Ўзбекистон темир йўлларига қарашли вагонларни бу йўналишга жўната олмайсиз. Монополя бор. Бирорта Ўзбекистонлик тадбиркор Хитойга ёки Хиндистонга 100000 тонна маьлум бирор юкни жўнатишга шартнома қилса вақтини кафолат қила олмайди. Россиянинг ярмини темир йўллардан, учта Окян ва денгизларни босиб ўтадиган юк ташиш монолясига оиддир.


Афғонистон орқали Покистонниг денгиз портига чиқамиз деб орзу қилаётган Шавкат Мирзиёев ота бобомиз кутган 300 йилни яна узатмоқда халос.

Бунинг ўрнига тинч барча давлат структуралари ишлаб турган Туркманистон ва Эрон билан келишиш ва транзит сифатида Эрон портлартдан фойдаланиш энг тўғри йўллигини қабул қилинглар.

Туркманистонниг Сарахс станциясидан то Бухоронинг Бухоро-2 старциясигача темир йўл масофаси 561 км ва бу темир йўли 1520 стандартида

Бу темир йўл ёнига паралел равишда 1435 размерлик темир йўл релислари тўшалса Ўзбекистон транзит имконияти 45-50% ортиши мутахасисларимиз тамонидан хисобланди. Бу темир йўлни қуришнинг маблағини Туркманистондаги нейтрал зона узоқ йиллардан бери турган "пул" хисобига қуришни Aрқадоғга таклиф қила оламиз. Хадеб ундан бу пулди нақтини талаб қилган бефойда.


Ўзбекистон Темир йўлларининг қандай қилиб саноатимизга оз харажат билан хизмат қилиши мумкинлигини қисқача тушунтирдик.

Мутахасисларимиз лойихалар Туркманистон тамони билан, Эрон тамони билан музокараларни калит нуқтадаги кишилар билан келиша олади.

Денгизга чиқишнинг Афғонистон йўналиши учун юкларингизни ва бошқа тамоннинг юкларини соғўрта (страхованя) қиладиган ширкат топа олмайсиз.

Дунёнинг супер кучлари Афғонистонда кафолатчи бўла олишмади.

Мирзиёев-Комилов-Раматов бунга қандай ақил ва фаросат билан кафил бўлишмоқда?

Бу инсонлар сохани чўктиришгани этмагадек, давлатнинг савиясини Толибон савиясига олиб келишди.



Сафар Бекжон Урганжи

27.09.2021

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Примечание. Отправлять комментарии могут только участники этого блога.

Узбекистон деган, давлат йук. Узбекистон деган, мафя худуди бор.

Узбекистон Россия тарафидан таъсис килган шаклда сиёсий-иктисодий, ижтимоий сохалар кланларга булиб берилган. Бу сохалар бошкарувини, калан...